Despre Ethos Public Speaking & Debate Club

Spune-mi si voi uita, arata-mi si poate voi retine, implica-ma si voi intelege! (Confucius)

Cand vine vorba de abilitatile de public speaking, nimic nu se compara cu practicarea lor constanta. O carte sau un articol de pe internet nu te pot pregati pentru senzatia si emotiile pe care le ai in fata camerelor de luat vederi sau a unei audiente reale. La fel ca in cazul conditiei fizice, abilitatile de discurs se pierd repede in absenta exercitiului. In plus, creierul nostru este programat sa retina doar abilitatile necesare pentru activitatile curente si sa le “uite” pe celelalte, in special pe cele care tin de lucrurile de care ne temem sau pe care le amanam…

Clubul Ethos iti ofera o atmosfera ideala unde sa-ti mentii in forma abilitatile de public speaking, alaturi de colegi intelegatori si instructori pasionati. Oricat de incepator ai fi, alaturi de noi te poti simti relaxat si poti sa gresesti fara grija. De fapt, aici tuturor ne place sa invatam din greseli, ne bazam pe feedback-ul colegilor pentru a ne imbunatati si stim ca excelenta nu poate veni decat in timp si cu multa practica.

Scop si viziune

Clubul Ethos este un program educational, inter-universitar, care isi propune sa ii ajute pe tineri sa-si dezvolte abilitatile de discurs public, de gandire critica si de argumentare, pentru a deveni lideri de opinie in mediile lor sociale si profesionale.

Viziunea noastra consta intr-o noua generatie de lideri, care nu doar sa-si insuseasca principiile si valorile unei Romanii Europene, ci sa fie si capabili sa apere aceste valori, cu forta argumentului, in orice arena a dezbaterii publice.

Cui se adreseaza Clubul?

  • Studentilor, masteranzilor sau doctoranzilor din domenii care presupun contactul frecvent cu mass-media si cu publicul (jurnalism, comunicare si relatii publice, stiinte politice, drept, management etc.)
  • Liderilor ONG care vor sa-si sustina mai bine cauza in fata sponsorilor si a comunitatii
  • Managerilor sau antreprenorilor care vor sa fie mai convingatori la conferintele de busines, la prezentarile interne sau la pitch-urile in fata clientilor
  • Liderilor de organizatii civice sau politice care vor sa pledeze cu mai mult succes pentru ideile in care cred

La ce sa te astepti de la o intalnire obisnuita de club

Ca sa intelegi mai bine, cea mai buna analogie este cu un club sportiv. La fel ca acolo, exersam si “conditia fizica” si o parte de “tehnica” a jocului, dar si “jocul” propriu-zis.

De obicei, sedintele clubului au doua parti. In prima parte asimilam o mica parte de tehnica a retoricii, cum ar fi aranjarea unui discurs, inventia argumentelor, arta de a spune povesti sau de a folosi umorul. Pentru asta folosim diverse exercitii, cum ar fi discursul impromptu – adica un discurs pe o tema aflata pe loc.

In partea a doua exersam “jocul” propriu-zis, adica situatia retorica cea mai complicata in care te poti gasi – aceea a unei dezbateri. Pentru asta folosim regulile dezbaterii formale (“debate“), in format parlamentar american. (vezi detalii despre format).

Vrei sa afli mai multe? Despre experienta si beneficiile pe care le poti obtine in cadrul clubului vorbesc cel mai bine cei care au participat la el sau care ne cunosc: Membri/Sustinatori.

Vrei sa devii membru al Clubului? Te invitam sa urmezi pasii descrisi pe pagina Contact

  

Sursa: ©Simona Fleanta


Parteneri

Facultatea de Jurnalism si Stiintele Comunicarii, Universitatea din Bucuresti   Facultatea de Stiinte Politice, SNSPA Facultatea de Comunicare si Relatii Publice, SNSPA       Facultatea de Management, SNSPA        International Advertising Association Romania


Ce spun cei care ne cunosc despre noi

Atunci când te afli într-un platou de televiziune, timpul îţi poate fi prieten şi duşman, în acelaşi timp. Două minute ar putea fi insuficiente, atunci când ai multe informaţii de transmis, sau un timp mult prea mare, în alte situaţii. Modul în care reuşeşti să gestionezi acest timp este strâns legat de felul în care comunici, de bagajul de cunoştinţe, dar, poate cel mai mult, de încrederea în propriile forţe. Adică acele abilităţi de comunicare pe care le poţi dobândi într-o şcoală non-formală, într-un mediu plăcut, alături de specialişti. Aşa cum poţi găsi în Clubul Ethos. Aşa că, hai în Clubul Ethos! Paşii sunt simpli: vă înscrieţi, participaţi la întâlniri şi apoi vă puteţi analiza schimbările în modul în care comunicaţi. Mai simplu, mai eficient şi cu o puternică doză de încredere.

George Vochin, realizator TV, profesor colaborator FJSC