Regulament Ethos Club

Clubul Ethos isi propune sa le ofere membrilor sai instrumente unice pentru a-si dezvolta abilitatile de prezentare si de discurs public. Pentru ca acest lucru sa se intample in cele mai eficiente conditii de invatare, activitatea Clubului se supune principiilor si bunelor practici descrise mai jos.

1. Deoarece insusirea unor abilitati de durata in domeniul discursului public nu poate fi facuta in absenta unui exercitiu periodic, statutul de membru al clubului implica participarea regulata la intalnirile si meciurile organizate in cadrul acestuia. Astfel, un membru trebuie sa participe la minim un meci de club, dintre cele organizate pe o perioada de 3 saptamani consecutive.

2. Acceptarea unui nou membru in cadrul clubului se poate face doar in urma unei recomandari a unui membru actual si cu acordul instructorului.

3. Dupa ce un membru este acceptat in cadrul Clubului, acesta trebuie sa participe la un scurt training despre regulile formatului de debate si obiectivele Clubului. De asemenea, pentru a fi cunoscut de toti membrii Clubului, este invitat sa scrie o postare pe grupul de Facebook al acestuia, in care sa se prezinte pe scurt, sa mentioneze ce obiectiv de dezvoltare personala isi propune.

4. Meciurile de debate desfasurate in cadrul Clubului au un caracter privat. Doar in cazuri exceptionale, cand au loc meciuri demonstrative, este permis accesul altor persoane decat membrii Clubului.

5. Principalul instrument pedagogic folosit in cadrul Clubului sunt evaluarile de tip “peer-review”. Acestea sunt acordate conform unei metodologii precise, oferite de catre instructor tuturor membrilor, la prima lor sedinta de club.

6. Ca regula, meciurile de debate sunt filmate, iar jucatorii au acces ulterior la inregistrari. Totodata, membrii Clubului sunt incurajati sa le ofere evaluari de tip “peer-review” colegilor lor, la cererea acestora.

7. Subiectele care sunt incurajate pe grupul de Facebook al Clubului Ethos se refera la:

a) propuneri de teme pentru meciurile de debate, desprinse din subiectele la zi din Romania sau de la nivel international

b) articole cu resurse despre retorica si public speaking

c) anunturi referitoare competitii nationale sau internationale, burse sau evenimente adresate membrilor grupului

d) anunturi organizatorice ale Clubului

e) evaluari de tip “peer-review” cu privire la discursurile unor colegi


Parteneri

Facultatea de Jurnalism si Stiintele Comunicarii, Universitatea din Bucuresti   Facultatea de Stiinte Politice, SNSPA Facultatea de Comunicare si Relatii Publice, SNSPA       Facultatea de Management, SNSPA        International Advertising Association Romania


Ce spun cei care ne cunosc despre noi

Daca timp de doua mii de ani arta retoricii a fost predata doar unor elite, astazi, debate-ul este accesibil tuturor, iar asta il face un instrument democratic indispensabil, pentru ca ii inarmeaza pe cat mai multi cu abilitatea de a explica si de a convinge. Din pacate, pe masura ce tehnologia se dezvolta, iar viata se muta pe Facebook, vedem ca oamenii nu mai stiu sa comunice, iar adresarea devine mai degraba un handicap in relatia cu ceilalti. De aceea, debate-ul ofera o tehnica necesara atat pentru disciplinarea propriei cariere, cat si pentru re-descoperirea unui mod eficient de a interactiona cu ceilalti. E momentul ca un astfel de “sport” sa devina popular in toate universitatile din Romania. E momentul sa devina trendy.

Cristian Pirvulescu, politolog, Decan Facultatea de Stiinte Politice, SNSPA